Utviklingen i 2022 og trender for 2023

Tusen takk til 2022! For et år det har vært.

På tross av krig i Europa, rentehopp og prisøkninger, noe vi i FotoKnoff også har kjent på, har vi stått stødig og produsert høyere enn noen gang. Vi håper 2023 kan bli et bedre samfunnsmessig år, med håp om fred og trygghet for alle, at virksomheter kommer seg tilbake til en ny normal og en mer stabil verden.

Hva har FotoKnoff drevet med det siste året?

Vi har hatt gleden av å jobbe med en spennende og bred kundeportefølje i inn- og utland - og ikke minst flotte mennesker! Det setter vi enormt stor pris på, enten om det er virksomheter innen reiseliv, industri, vinprodusenter, transport, idretten, eiendom eller kultur!

Vi har produsert og levert:

  • Merkevarefoto og portrettfoto

  • Bildebanker, arrangementsfoto, stemnings- og situasjonsbilder

  • Kommersielle bilder og dokumentasjon

  • Filmklipp til både større og mindre produksjoner

  • Ferdige filmer og teasere i ulike formater

  • Innholdsproduksjon til sosiale medier og web (tekst, foto og videosnutter)

  • Nettsider, innhold og design

  • Store fotografier til utsmykking av bedrifter

  • Dronefilm og dronefoto

  • Grafisk design, logoutvikling, profilering m.m.

Og selvsagt har det gått med sedvanlige mengder kaffe. Takket være våre kunder er ingen dager like, og vi gleder oss over alle og enhver!

Investeringer for kvalitet, fleksibilitet, kapasitet og kreativitet

Det er ingen tvil om at innhold med levende bilder etterspørres mer og kvalitetskravet stadig blir høyere. Det er velkjent blant våre kunder at vi er opptatt av høy kvalitet og alltid ønsker å toppe forrige leveranse. Vi er opptatt av fornying som vil gjøre oss i stand til å øke nivået ytterligere, produsere mer og bedre. Foruten produksjoner vi gjør direkte for kunde, har vi også opplevd økning i oppdrag hvor vi leies inn for å gjøre produksjoner for film og TV.

Vi har derfor flere ulike kamera og det siste innen droner for å møte de ulike behov og leveransekrav. Og nå - for å møte et større marked, har vi på slutten av 2022 anskaffet det siste av filmkamera for ultrastabile opptak i 6K og som er helt på høyde med utstyr som brukes av internasjonale produsenter. Noe som betyr mer spillerom for kreative løsninger som vil gi unike opptak!

Internasjonal anerkjennelse!

Sven-Erik Knoff ble i 2021 valgt inn i juryen i Cannes Corporate Media & TV Awards, og har allerede gjort to omganger av juryarbeid der. Jurydeltakelsene betyr å være med å bedømme noen av de flinkeste filmskaperne rundt i verden og deres filmarbeid.

Fra 2023 er jurydeltakelse utvidet også til New York Festivals TV&Film Awards.

FotoKnoff har mottatt to filmpriser i hver av disse festivalene for filmene Norway.Seasons., Iconic Norway* og for RAUMA i år.

Å vinne internasjonale priser for arbeid man har gjort er stort. Å bli invitert inn i juryen i to av de mest prestisjetunge filmfestivalene for reklame, film og tv er en utrolig stor ære!
— Sven-Erik Knoff


Noen nøkkelpunkter for 2023 - what's up?

  • Egeneide kanaler blir stadig viktigere, både når det kommer til profesjonalitet, identitet og sikkerhet. Nettsiden er fortsatt den aller viktigste kanalen og vil være den ene tingen som man faktisk har kontroll over.

  • Aktivitet i sosiale kanaler er en selvfølge. Finnes ikke bedriften i sosiale medier eller har dere ikke vært aktive på flere måneder? Da blir dagens voksende kundegruppe skeptiske og velger heller konkurrenten som de finner. Vis at bedriften lever og er aktuelle, at dere kan det dere holder på med, skaper nye relasjoner og oppmerksomhet = en inngang til bedriftens nettside og endelig salg.

  • Personlig. Personlig. Personlig. Kommunikasjonen har endret seg sammen med de nye kundene som er i ferd med å bli voksne forbrukere. Den tradisjonelle firkanta boksen = "ren reklamespam". Historiefortelling, innhold og relasjoner som gir kundene verdi er det som går seirende til slutt.

  • Kvalitet, strategi og merkevarebygging no.1. Ingen vil se juggel. Gjør det ordentlig. Bygg opp, dyrk og styrk merkevare gjennom det visuelle og ved helhetlig kommunikasjon.

Tusen takk for tilliten og samarbeidene vi har hatt dette året, vi gleder oss til 2023!

Med ønsker om en god jul og godt nyttår til både gamle og nye kunder, samt våre venner og følgere!

Julehilsen fra gjengen i FotoKnoff

God stemning ved passering av Polarsirkelen.

 

*Iconic Norway ble laget i samarbeid med Natural Light og ble regissert av Grim Berge.

Forrige
Forrige

FotoKnoff Showreel 2023

Neste
Neste

Fotografering og filmopptak under arrangement